Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

37 εκατ. ευρώ οι απώλειες από λαθρεπιβάτες σε ΟΑΣΑ - Προαστιακό

Ξεπερνούν τα 37 εκατ. ευρώ οι απώλειες από όσους δεν χτυπούν εισιτήριο σε ΟΑΣΑ - Προαστιακό. Ελεγκτές και δημιουργία κλειστού συστήματος στους σταθμούς οι...παρεμβάσεις για να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή.
Με την επαναδραστηριοποίηση του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου αλλά και την κατασκευή κλειστού συστήματος στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ) σκοπεύει το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών να μειώσει την εισιτηριοδιαφυγή στις αστικές συγκοινωνίες. Η λαθρεπιβίβαση αποτελεί τη μεγαλύτερη πληγή για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, καθώς υπολογίζεται ότι η απώλεια εισπράξεων για τον Ομιλο ΟΑΣΑ και τον προαστιακό σιδηρόδρομο φτάνει τα 37,5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η εισιτηριοδιαφυγή εκτιμάται ότι στα μέσα σταθερής τροχιάς φτάνει το 10%-15%, ενώ στα οδικά μέσα αγγίζει το 20% και το ξεπερνά σε συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές. Στη Θεσσαλονίκη, με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΘ, εκτιμάται στο 15%-20%, ενώ η απώλεια εισπράξεων φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ.

Ηδη χθες πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο η πρώτη ευρεία σύσκεψη για το θέμα, στην οποία συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Νίκος Σταθόπουλος, οι διοικήσεις αλλά και εκπρόσωποι των εργαζομένων από όλα τα μέσα. Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα ακολουθήσουν νέες συσκέψεις με εκπροσώπους της κάθε εταιρείας χωριστά, ενώ το υπουργείο φιλοδοξεί ότι έως τις 15 Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθούν συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία στόχο θα έχουν τη μείωση της λαθρεπιβίβασης κατά 50% έως το τέλος της χρονιάς. Στόχος είναι να αποφευχθεί η αύξηση των κομίστρων κατά 25% το πρώτο τρίμηνο του 2013, όπως ορίζεται στο Μνημόνιο.

Στελέχη του υπουργείου εκτιμούν ότι η ανασύσταση του Σώματος Ελεγκτών μπορεί να εφαρμοστεί σχετικά σύντομα, επιφέροντας σημαντική αύξηση των επικυρώσεων σε ποσοστό μέχρι και 10%, που αντιστοιχεί σε πρόσθετα έσοδα της τάξης των 15 έως 30 εκατ. ευρώ ετησίως.

Διαγωνισμός
Ταυτόχρονα στον εν εξελίξει διαωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο (Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου) περιλαμβάνεται και η δημιουργία κλειστού συστήματος στους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται σε καλό σημείο. Τονίζουν, ωστόσο, ότι ακόμα και εάν δεν καρποφορήσει, όπως τις προηγούμενες φορές, το κλειστό σύστημα θα προχωρήσει. Ταυτόχρονα δηλώνουν κατηγορηματικά ότι αποκλείεται η εκ νέου αύξηση των προστίμων για τους παραβάτες


Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το σχόλιό σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...